24.01.2007

ZÁSADY BIPAR K ODMĚŇOVÁNÍ ZPROSTŘEDKOVATELŮ

Odměňování / kompenzace pojišťovacích zprostředkovatelů

Vzhledem k tomu, že

  • dnešní vysoce náročný pojistný trh často vyžaduje, aby pojišťovací agenti a makléři, zvláště ti, kteří působí v pojištění průmyslu a podnikatelů, poskytovali svým klientům služby v řízení rizik a poradenství, které jsou nad rámec služby typicky spojené s umístěním pojistné smlouvy a s její správou

  • agenti a makléři nabízejí tyto dodatečné služby, které nejsou kompenzovány provizemi, jako součást své expandující role pojišťovacích profesionálů odpovídající na pojistné potřeby jejich klientů

  • na některých trzích lze pozorovat, že pojistitelé předepisují (nebo se snaží předepisovat) jednostranně fixní maximální nebo minimální provizní sazby nebo jiné formy odměňování zprostředkovatelů

Zásada 1
Každý pojišťovací zprostředkovatel má právo být spravedlivě odměňován za své služby.

Zásada 2
Jakékoliv odměňování nebo kompenzace za služby zprostředkovatele je třeba považovat za záležitost mezi zúčastněnými stranami.

Zásada 3
Legislativu nebo předem dohodnuté tržní úmluvy (nebo chování), které omezují nebo vnucují sazby odměňování, BIPAR považuje za závažné porušení základních principů svobodného trhu, které by bylo proti mezinárodní tržní praxi.

Zásada 4
Zprostředkovatelé mohou účtovat zákazníkovi odměnu nad rámec provize, místo provize anebo v kombinaci s provizí. V takovém případě musí být zákazník informován.