Na otázku redaktora Tomáše Plhoně Jak se vás dotýká už delší dobu přetřásaná otázka pojišťovacích zprostředkovatelů? reaguje M. Traganová takto: „To je velké téma u životního pojištění. Slavia pojišťovna je neživotní pojišťovnou, životní pojištění nenabízíme, nicméně i nás se pochopitelně toto téma týká. Myslím, že podobně jako u všech ostatních profesí je i v případě zprostředkovatelů nutné rozlišovat mezi kvalifikovaným odborníkem a neprofesionálem. Absence dostatečné kvalifikace zprostředkovatelů byla poměrně značným problémem, a to především s ohledem na skutečnost, že v ně klienti vkládají velkou důvěru a očekávají, že jim poradí nezávazně a odborně. V tomto směru proběhlo v minulosti několik kauz, přesto si myslím – a pramení to z mé zkušenosti – že na trhu je velké množství schopných a odborně zdatných pojišťovacích zprostředkovatelů.
TP: A jak je to v případě Slavia pojišťovny? „Slavia pojišťovna je z 95% makléřská. V rámci pojištění podnikání a průmyslu funguje tento typ sjednávání na plošné bázi. Případy pojištění společností, firem a průmyslových celků jsou velmi komplexní a náročné. Klienti samotní je sice mohou zvládnout sami, ale zpravidla k tomu musí vynaložit nadměrné úsilí. Proto se jim vyplatí využít služeb odborníka, tedy (pojišťovacího) makléře. Ten je schopen posoudit pojistné podmínky, zná situaci na trhu a v neposlední řadě ceny. Ne vždy totiž klient dostane za stejnou cenu totéž. V tomto ohledu mají (pojišťovací) makléři svůj velký smysl a jsou pro klienta přínosem.“, zdůrazňuje ředitelka Traganová.
Zdroj: Euro 2, 7.ledna 2013, str. 64 www.euro.cz